Sosyal Devletin En Büyük Savunucusu: AKP (1) Yazdır E-posta

Yazan: Kürşat Çetinkoz, Tarih: 11-08-2008 03:02

Yayınlama yeri : Yazarlar, Kürşat ÇETİNKOZ


Hani filmlerde olur ya. Bir karakter hakkında kimi gizli kalmış küçük gerçekler ortaya çıktığında flashbackle geriye dönüp seyircinin şaşırması sağlanır. Bana da AKP hakkında düşündüğümde hep böyle oluyor. Benimki biraz farklı. Ben oligarşik cumhuriyetçiler gibi AKP’nin gizli irticacı olduklarının falan farkına varmış değilim. Edibe Sözen sayesinde sosyal demokrat olduklarının fakına vardım.

“Türkiye, demokratik, laik ve SOSYAL bir hukuk Devletidir.”. Başbakan Erdoğan, neredeyse her konuşmasında bu sözü söylüyor. Hem de sosyal kısmına vurgu yapa yapa, “a”sını uzata uzata bağırıyor: “SOSYAAAAL bir hukuk devleti.” Şuan bile kafamın içinde yankılanıyor. Kabus gibi. Bağırarak uyanmak istiyorum ama maalesef kabus değil gerçekle karşı karşıyayım.

Allah’tan bu aralar sosyal demokrat takılan sosyalist devşirmesi arkadaşlarımız henüz bunun fakında değil. Bir farkına varsalar yandık. Ömrübillah kurtulamayız bu “A”sı uzatılmış sosyallerden. Mesela Kömür dağıtıyorlar diye vızıldayan sosyal demokratlar bir gün sosyal devlet adına bunların zaten yapılması gerektiğini anlasalar hepsi ertesi gün AKP’li olur.

http://photos2.meetupstatic.com/photos/event/6/9/6/highres_3841686.jpeg

 

Bir de Edibe Sözen vakası çıktı. Kendisi partinin Genel Başkan Yardımcısı. Parti politikaları açısndan gerçekleştirdiği hareketler önemli. Bir yasa tasarısı hazırlamış. Yasa tasarısının ayrıntısına girmiyorum isteyen gazetelerden okur. Özeti şu: Devlet çocukları koruyacakmış, Porno dergi alanlar vatandaşlık numarasını verecekmiş, okullarda ibadethane olacakmış. Sosyal devletin gereği buymuş. Devlet çocukları korumalıymış. Koruyamaz efendim koruyamaz hatta “A”sını uzatalım. Koruyamaaaaaaaz. Korurum diyorsa derdini bana değil, gitsin devletin esirgeme kurumunda dayak yiyerek büyümüş, öğretmeni tarafından tecavüze uğramış çocuklara anlatsın.

Meramımı anlatmak için Edibe hanımı aramak istedim. Sekreteri sağ olsun ulaşamadım. Bu güne kadar, en meşgul bakanından en medyatik milletvekiline kadar herkese aradığımda ulaştım. Edibe Hanım’a ulaşamadım. Hangi sıfatla kendisinin korumaya çalıştığı Gençliğin temsilcisi bir sivil toplum kuruluşu başkanı sıfatıyla. Demek ki; gençlik kendisi için bu kadar önemli. Neticede ertesi gün kendileri taslaktan vazgeçtiler geri adım attılar. İyi de oldu..


   

Okuyucu yorumları  RSS feed Yorum
 

Ortalama Üye Değerlendirmesi

 

Yorum Sayısı: 28 / 28

Kapitalist,övün,çalış,güven...

Yazan:: BULUT (Misafir) Tarih: 20-08-2008 15:57

Kapitalist,övün,çalış,güven...

Yazan:: BULUT (Misafir ) Tarih: 20-08-2008 15:57

Yani kapitalizmi savunan bizler küfrün imajlarıyız-imgeleriyiz.  
Valla ben kendime bir iltifat alırım kapitalist dendiği zaman.:)  
Ulusalcı denmesine yeğlerim her zaman. 
Bizde de bazı küfürler vardır amma, 
Söyleme dilim varmaz bu zaman. 
 
Bak bana şiir bile yazdırdın ayak üstü:D

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

Kapitalizme Karşıyım

Yazan:: ULUSALCI (Misafir) Tarih: 20-08-2008 15:48

Kapitalizme Karşıyım

Yazan:: ULUSALCI (Misafir ) Tarih: 20-08-2008 15:48

Solcuyum ve kapitalizme karşıyım. Kapitalist lafı bizde küfür olarak kullanılır.Sömürülen sınıflar elbette ki, sömürüyü ortadan kaldırmak isterler. Kapitalizm önce üretim araçları mülkiyetini kendisine alır ve sonrada işçinin emek gücünü sömürür. Sınıf mücadelesinin kaynağı da bu sömürüdür.

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

liberal ekonomi??

Yazan:: Doğanşah Genç (Misafir) Tarih: 20-08-2008 15:38

liberal ekonomi??

Yazan:: Doğanşah Genç (Misafir ) Tarih: 20-08-2008 15:38

klasik liberal ekonomiyi desteklediğin zaman sosyal devlete karşısın demektir. Ekonomiyi çok bilmesem de klasik liberalizme göre devlet elini ekonomiden çekecek serbest piyasaya dokunmayacak. Eğer bu anlattığın ulusalcı ekonomiyse onun liberallikle alakası yok. Ayrıca kapitalizmi destekliyor musun desteklemiyor musun anlayamadım???

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

İnsan insanın kurdu mudur?

Yazan:: BULUT (Misafir) Tarih: 20-08-2008 15:24

İnsan insanın kurdu mudur?

Yazan:: BULUT (Misafir ) Tarih: 20-08-2008 15:24

Zaten anlattım iyi oku. İstersen kısaca bir daha anlatıyım: Fırsat eşitliği...:) 
 
Zaten memleketimde yıllardır kapitalizm "tü kaka" yapıla yapıla yanlış anlatıldı. Kapitalizm denince akıllara hemen Hobbes'un o ünlü "insan insanın kurdudur" sözü geldi. Hiç kimse de bu kapitalizm nedir ne değildir, ne gibi avantajları vardır, dezavantajları nasıl giderilir, düşünmedi kafa patlatmadı. Varsa yoksa kapitalizm kötüdür, kahrolsun kapitalizm...

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

Ulusalcılar Serbest Piyasaya Karşı Değil

Yazan:: ULUSALCI (Misafir) Tarih: 20-08-2008 15:23

Ulusalcılar Serbest Piyasaya Karşı Değil

Yazan:: ULUSALCI (Misafir ) Tarih: 20-08-2008 15:23

Doğanşah arkadaşımızın yanlış bildiği bir şey var herhalde. Ulusalcılar asla serbest piyasaya karşı değildir. Yani bizim tutup da sosyalizm getirme gibi bir amacımız yok. Biz var olan serbest piyasa ekonomisinin sosyal devlet unsur içermesinden yanayız. Yani insanın insanca yaşaması için gerekli olan sosyal devletten söz ediyorum. 
 
Sadaka devleti de kapitalist düşüncenin bir eseridir. AKP nin yaptığı da budur. Önce halkı fakirleştirip sonra kendine muhtaç hale getirmek.

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

Kapitalizm Nasıl Eşitlik Getirir?

Yazan:: ULUSALCI (Misafir) Tarih: 20-08-2008 15:16

Kapitalizm Nasıl Eşitlik Getirir?

Yazan:: ULUSALCI (Misafir ) Tarih: 20-08-2008 15:16

Sevgili BULUT, kapitalizm eşitlik getirir demişsin. Kapitalizm nasıl eşitlik getirir anlatır mısın?

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

klasik liberalizm = sosyal devlet :D:D:D

Yazan:: Doğanşah Genç (Misafir) Tarih: 20-08-2008 15:16

klasik liberalizm = sosyal devlet :D:D:D

Yazan:: Doğanşah Genç (Misafir ) Tarih: 20-08-2008 15:16

"Sosyal Devlet klasik liberal demokrasinin ekonomik ve siyasal temellerini değiştirmeden" 
 
"Sadaka devleti, serbest piyasanın uzantısıdır."  
 
 
yani sadaka devleti sosyal devletin uzantısıdır. Çünkü yazdıklarından bunu çıkarttım:D:D 
 
Tebrikler aynı yazıda hem serbest piyasayı övmeye hem de yermeye çalıştın.

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

Devlet yokken,insan vardı ve çalışıyordu

Yazan:: BULUT (Misafir) Tarih: 20-08-2008 15:10

Devlet yokken,insan vardı ve çalışıyordu

Yazan:: BULUT (Misafir ) Tarih: 20-08-2008 15:10

Yanlış biliyorsun. Sosyal dengesizlik ve adaletsizliği kapitalizm getirmemiştir. Bak ne güzel demişsin sosyal devlet fikri 20. YY'da doğdu diye. Yani sosyal dengesizlik ve adaletsizliklerin sebebi 19. YY'daki derebeylik ve kilise yönetimi sistemi ve 20.YY'daki sosyalist-komünist yönetimlerdir. Esas senini beğenmediğin kapitalizm eşitlik sağlamaktadır. Unutma ki mutlak anlamda eşitlik hiçbir zaman mümkün değildir ve olmayacaktır. Eşitlik ancak fırsat eşitliği ile sağlanabilir. Bu da ancak liberal ekonomik düzenlerde mümkündür. Fırsat eşitliği sosyalist devletlerde hiçbir zaman olmamıştır. Çünkü o devletler vatandaşa hangi işi yapması gerektiğini kendi söylemiştir. Halbuki liberal sermaye ve ekonomi düzeninde alabildiğine fırsat eşitliği esastır. Yani kısaca devletin insanlara iş bulmasına gerek yok, insanlar kendi işlerini kendileri bulabilecek kapasitede yaratıklardır. Devlet yokken insan çalışıp, ekmeğini kazanıyordu zaten. Devlet insanlara iş bulmak için kurulmuş bir organizasyon değil.

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

Sosyal Devletin Önemi

Yazan:: ULUSALCI (Misafir) Tarih: 20-08-2008 14:59

Sosyal Devletin Önemi

Yazan:: ULUSALCI (Misafir ) Tarih: 20-08-2008 14:59

Sosyal Devlet klasik liberal demokrasinin ekonomik ve siyasal temellerini değiştirmeden sosyal güvenliğin sağlanması, işsizliğin önlenmesi, emeğiyle yaşayanların korunması ve yaşam düzeylerinin yükseltilmesi yoluyla sosyal eşitsizlikleri giderme işlevini yüklenen devlete denir. Kapitalizmin getirdiği sosyal dengesizlik ve sosyal adaletsizliğe emekçi sınıflardan gelen güçlü tepkinin sonucu 20. yüzyılda ortaya çıkmıştır. Bu kavram daha çok kara Avrupa'sına aittir. Sosyal bakımdan zayıf sınıflara yardım ederek sosyal adaleti ve insan onuruna yaraşır bir yaşam düzeyini sağlama fikrini savunur ve devlete bunları bir ödev olarak yükler. 
 
Sadaka devlet ile sosyal devlet arasındaki fark; sosyal devlet ülke insanın sorunlarına çözüm bulmak isterken ,eşitsizliği ortadan kaldırıp ,refah seviyesini yükseltmek isterken; sadaka devlet problemlere çözüm üretmez,örneğin halkın işsizlik sorununa iş bularak değil,para vererek çözüm sağlamaya çalışır.Halkı kendine muhtaç eder ,paraya yani sadakaya alıştırır böylece kendine bağımlı yapar. 
 
Sadaka devletinde halk devlete bağımlıdır. Devlet uygun gördü mü yardım eder. Sosyal farklılıklar (zengin-fakir uçurumu) öyle bir artar ki, yurttaş dilenecek hale gelir. Sadaka devleti, serbest piyasanın uzantısıdır. 
 
Sosyal devletin amacı sosyal adaleti sağlamaktır. Yurttaşların haksızlığa uğramaması, sağlık, eğitim ve iş konularında yardım almaları durumudur. Sosyal devlette, halk devlete dilenmez. Sosyal adalet bir hak olduğundan, anayasa'da yazılı olduğundan (T.C. bir sosyal hukuk devletidir), yerine getirilir. 
 
Sadaka devletinin oluşmasına sosyal devlet eğer işliyorsa izin vermez. 
 
Sonuç olarak: 
Sosyal devlet Türkiye'nin ihtiyacı olan düzendir, ancak bu hem zenginlikte boğulan dinci iktidarın, hemde halkın işine gelmediği için olmuyor. 
 
Halkın işine şundan gelmiyor, dediğim gibi:  
 
Halk sosyal devleti bırakın, yurttaşlığın ne olduğunu kavrayamamış. Hakkını aramıyor. Hizaya getirmiyor iktidarları..

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

Güvenlik Sorusunu Koymamızın Nedeni?

Yazan:: Alper Akalın (Misafir) Tarih: 18-08-2008 13:00

Güvenlik Sorusunu Koymamızın Nedeni?

Yazan:: Alper Akalın (Misafir ) Tarih: 18-08-2008 13:00

Oner Bey; 
 
O güvenlik sorusunu koyduk; yoksa spam yorumlarla bas edememekteyiz.. bu spamler, yorumlar otomatik olarak yayınlanmasa dahi kendi knedilerini yayınlatmayı basarabiliyorlar.. ve onların hakkından ancak "basit bir mantık" sorusu gelebilirdi.. 
 
Yorum yazarken, copy-paste yapmayı unutmayın.. eger ki yorum sayfasında uzunca sure yazıyorsanız, muhtemelen o rakamlar kendisini yeniliyecektir ama siz sayfayı yenilemediğinizden farkedemezsiniz.. Kısa yorumlarda matematik hatası olmaz ama dediğim gibi uzun yorum yazıorsanız, yorumu yedeklemeniz (copy-paste) tavsiye edilir.. 
 
Sevgiler 
 
Alper

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

Mutlak eşitlik,nispi eşitlik..

Yazan:: BULUT (Misafir) Tarih: 18-08-2008 09:16

Mutlak eşitlik,nispi eşitlik..

Yazan:: BULUT (Misafir ) Tarih: 18-08-2008 09:16

Ya bu güvenlik sorusunu kaldırın lütfen. O kadar yazdım hepsi çöpe gitti. Halbuki daha önceden ihtiyatlı davranıp, yazdıklarımı kopyalıyordum. Bu sefer yapmadım ve olan oldu. Sakın soruyu bilemediğimi de düşünmeyin: Heralde 6+3=9 ediyor.Ama yine de yanlış güvenlik kodu nedeniyle yazdıklarım iptal. 
 
Neyse.. 
 
ULUSALCI araştırırsa AKP'li belediyeler de her isteyene bedava bilet ve ekmek veriyorlar. Yani bedava hizmet verirken insanlara hangi partiye oy verdiğini sormuyorlar. 
 
Sosyal devlet ile sadaka veren devlet arasındaki farkı eşitlik prensibine dayandırmışsın. Yanlış anlıyorsam düzelt lütfen: Bir iş veya işlem mutlak eşitlik prensibine dayanıyorsa sosyal devlet işlemidir, eşitler arası eşitlik prensibine dayanıyorsa sadaka veren devlet işlemi oluyor. Öyle mi? 
 
Bence bu iki olgu arasındaki nüans bu kadar önemli sonuçlar çıkaracak değerde değildir. Sonuçta her ikisi de bedelsiz hizmet verme işidir ve birbirlerinden farksızdır.

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

Ulusalcı şaka gibisin yani!...

Yazan:: Doğanşah Genç (Misafir) Tarih: 18-08-2008 08:57

Ulusalcı şaka gibisin yani!...

Yazan:: Doğanşah Genç (Misafir ) Tarih: 18-08-2008 08:57

Yani chpnin herkese eşit davranıyor diyorsun başörtülü insanları basın toplantılarına almıyor!.. Allah aşkına chp partizanlığı yapma çok gereksiz yorumlar yazıyorsun. Senin gibiler yuzunden akpyi savunmak zorunda kalıyoruz ve akpli damgası yiyoruz. Aslında chpyi kayıtsız şartsız destekleyen biriyle tartışmak mantıksız ama kimse bir şey yazmayınca dayanamadım!..

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

Sosyal Devletin Sadaka Devletinden FARKI

Yazan:: ULUSALCI (Misafir) Tarih: 18-08-2008 07:25

Sosyal Devletin Sadaka Devletinden FARKI

Yazan:: ULUSALCI (Misafir ) Tarih: 18-08-2008 07:25

Sosyal devlet ayrım yapmadan, tüm vatandaşlarına hizmet götüren devlettir. CHP li belediye, kendi bölgesindeki vatandaşlara CHP li olsun olmasın bedava su vermiştir. CHP li belediye kimin oy verip vermeyeceğine bakmıyor, herkese eşit bedava eşit hizmet. 
 
Sadaka devlet dediğimiz şey, sadece oy alabilecekleri kesime bedava kömür, ekmek verendir. Yani AKP li belediyeler, ayrımcılık yapmaktadır. Sadece oy alabilecekleri kesime yardım yapmaktadırlar. AKP yüksek oy almadığı yere çöp konteynırı bile göndermiyor. Bu ayrımcılığın dik alasıdır.  
 
Sosyal devlet, herkese ayrım yapmadan eşit ücretsiz hizmet götürür. Sadaka devleti, ayrım yaparak sadece oy alabilecekleri yandaşlarına hizmet(!) götürmektedirler.

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

aklı başında olan solcular

Yazan:: Doğanşah Genç (Misafir) Tarih: 17-08-2008 12:18

aklı başında olan solcular

Yazan:: Doğanşah Genç (Misafir ) Tarih: 17-08-2008 12:18

bu aklı başında olan solcular niye sol mu sağ mı belli olmayan, bir gün önce dediğiyle sonraki gün dediği birbirine tutmayan, düşüncelerini beğenmese bile akp karşıtı diye chp'ye oy veriyor. Eğer solcuların aklı başındaysa ya ben dedikleri lafları ve yazıları yanlış anladım ya da benim beyin gücüm yetmiyor bu haşmetli solcuların dediklerine. 
 
Ikincisi buradaki yazarların çoğu zaten sosyal devlet'e karşı, akp sosyal devlettir demek(liberal ekonomiyi destekleyenlere göre) iyi birşey değil hatta sadece populizm aracıdır.  
 
Solcuları akp'ye oy verdirmeye mi çalısıyorsunuz sorusunu da espri olarak yazdın heralde çünkü bu yazı akp'yi öven değil yeren bir yazı. Yazarı akp çercevesinin içine almaya çalışmıssın yorumunda ama sadece bu yazıyı okuyan kişi Kürşat Çetinkoz akpli değil sonucunu kolayca çıkarabilir. Yazıları okurken bu kadar önyargılı olmazsan iyi olur çünkü yorumun yazıyla uyuşmuyor.

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

"Sosyal devlet"="Sadaka veren devlet"

Yazan:: BULUT (Misafir) Tarih: 17-08-2008 11:02

"Sosyal devlet"="Sadaka veren devlet"

Yazan:: BULUT (Misafir ) Tarih: 17-08-2008 11:02

Kürşat beye aynen katılıyorum. Sosyal devlet ile sadaka veren devlet farklı kavramlar değildir 
 
Ulusalcı yorumcu eğer farklı kavramlardır diyorsa ki diyor: bunu somut örnekler ile ispatlasın. Sosyal devlet nedir, sadaka veren devlet nedir? Arasında ne gibi teorik ve pratik farklılıklar vardır? Halka bedava su veren CHP'li belediye başkanı sosyal devlet örneği gösteriyor da halka bedava kömür ve ekmek veren AKP'li belediye başkanı sadaka mı veriyor? Bedava su ile bedava ekmek arasında sosyal devlet kavramı açısından ne gibi bi fark var?

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

Sadaka kültürü

Yazan:: Kürşat Çetinkoz (Misafir) Tarih: 17-08-2008 05:33

Sadaka kültürü

Yazan:: Kürşat Çetinkoz (Misafir ) Tarih: 17-08-2008 05:33

Sn. Ulsalcı Bey / hanım; 
 
Biz de sadaka kültürüne sosyal devlet diyoruz

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

Dalga mı Geçiyorsunuz?

Yazan:: ULUSALCI (Misafir) Tarih: 16-08-2008 17:44

Dalga mı Geçiyorsunuz?

Yazan:: ULUSALCI (Misafir ) Tarih: 16-08-2008 17:44

Sayın Kürşat Çetinkoz,  
AKP'nin sosyal devlet yanlısı olduğunu söyleyerek dalga mı geçiyorsunuz. AKP nin sosyal devletle ne ilgisi olur? Halka kömür, erzak dağıtıyor diye bir parti hemen sosyal demokrat mı oluyormuş. Daha neler duyacağız. AKP nin yaptığına biz sadaka kültürü diyoruz. 
 
Sosyal devletten elbette yanayım. AKP nin sosyal devlet yanlısı olmadığını bilecek kadar aklım başımda. Yoksa siz AKP ye sosyal demokrat diyerek, solcuların da AKP ye oy vermesi için mi uğraşıyorsunuz? Unutmayın ki solcular aklı başında adamlardır. Bu tür ucuz oyunlara gelmezler.

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

Çünkü alternatif yoktu.

Yazan:: BULUT (Misafir) Tarih: 16-08-2008 10:49

Çünkü alternatif yoktu.

Yazan:: BULUT (Misafir ) Tarih: 16-08-2008 10:49

Çünkü başka alternatif sunulmadı.

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

ZORUNDA KALDIM NE DEMEK

Yazan:: bulunuz (Misafir) Tarih: 16-08-2008 10:32

ZORUNDA KALDIM NE DEMEK

Yazan:: bulunuz (Misafir ) Tarih: 16-08-2008 10:32

ÇOK MERAK ETTİM NASIL ZORUNDA KALDINIZ.

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

Hayır, faydalanmak zorundaydım.

Yazan:: BULUT (Misafir) Tarih: 16-08-2008 04:58

Hayır, faydalanmak zorundaydım.

Yazan:: BULUT (Misafir ) Tarih: 16-08-2008 04:58

Hayır hiçbir zaman sosyal devletin olanaklarından kendi isteğimle faydalanmadım. Hep faydalanmak zorunda bırakıldım.

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

enteresan

Yazan:: bulunuz (Misafir) Tarih: 16-08-2008 04:15

enteresan

Yazan:: bulunuz (Misafir ) Tarih: 16-08-2008 04:15

bir devletin sosyal devlet olma çabaları neden eleştiriye konu olmuştur. sormak isterim sizler sosyal devletin olanaklarından hiç mi faydalanmadınız.

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

Sosyal devlet mi, popülist devlet mi? -2

Yazan:: BULUT (Misafir) Tarih: 13-08-2008 15:04

Sosyal devlet mi, popülist devlet mi? -2

Yazan:: BULUT (Misafir ) Tarih: 13-08-2008 15:04

Türkiye Cumhuriyeti iş yapamayan esnafa faizsiz kredi sağlar: Hükümetin göz yaşartıcı ve duygulandırıcı yeni icraatı. Ulu devletimiz bankacılık oyunu oynayacak ve işleri yaver gitmeyen esnafa 25 bin YTL' ye kadar kredi sağlayacak. Hem de faizsiz. Yaşasın sosyal devlet! 
 
Türkiye Cumhuriyeti sanatçı istihdam eden sanatsever bir devlettir: 75 yaşında olup da halen balerin kadrosundan maaş alan devlet sanatçısı olan başka bir dünya ülkesi var mıdır acaba? Traji-komik bir ülkeyiz vesselam. Geçmiş popülist hükümetler sağolsun sadece DT sanatçılarını maaşa bağlamakla yetinmemişler, önüne gelen herkese devlet sanatçısı payesi vermişler ve maaş bağlamışlar. 
 
Türkiye Cumhuriyeti doğal afetlerde zarar görenlere bile yardım eden yardımperver bir devlettir: Kusursuz sorumluluğu (İdare hukukuna göre devlet sadece tehlikeli işlerde, anarşi ve terör olaylarında, bayındırlık işlerinde doğan zaralardan kusursuz da olsa sorumludur) dahi olmamasına rağmen, TC evini su basan, yangın yakan, yıldırım çarpanlara, tarlada ürünleri yananlara sosyal devlet olması hasebiyle karşılıksız para yardımı yapar veya faizsiz uzun vadeli kredi sağlar. Ama bu paranın finansmanını nasıl yaptığını, kaynağı nerden bulduğunu, buraya kaynak ayırırken hangi zorunlu harcamalardan kısıntıya gittiğini ya da nereden borç aldığını açıklamaz. 
 
Devamı gelecek...

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

Öner Bey'e ilaveten

Yazan:: AteistTürk (Misafir) Tarih: 13-08-2008 09:03

Öner Bey'e ilaveten

Yazan:: AteistTürk (Misafir ) Tarih: 13-08-2008 09:03

Türkiye Cumhuriyeti ,Melih Gökçeğin Botaşa olan 1 katrilyonluk borcunu tahsil etmez ,bunun yerine doğalgaza %17 zam yaparak Melih Gökçek'ten alamadığı parayı geçim sıkıntısı çeken halktan alır... Sonra da derki BİZ BOTAŞ'I VATANDAŞIMIZ UCUZ DOĞALGAZA ULAŞSIN DİYE ÖZELLEŞTİRMİYORUZ!!! 
 
Bu arada Melih Gökçek devlete olan 3 katrilyonluk borcunu ödemeyerek bu parayla yatırımlar yapmaya devam eder oyuna oy katar... Ama bunun bedelini tüm Türk halkı öder ödediğinin farkına varmadan.. sosyal devletin kendini yavaş yavaş fakirleştirdiğini bilmeden.....  
 
Sosyal devlet ,pahalılık ve fakirlikten başka birşey getirmez..

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

Halk neyse devlet de o...

Yazan:: AteistTürk (Misafir) Tarih: 13-08-2008 06:05

Halk neyse devlet de o...

Yazan:: AteistTürk (Misafir ) Tarih: 13-08-2008 06:05

Sevgili Alper ; 
aslında ülke olarak yaşadığımız sosyal problemler de, Bizim gibi olmayanlara güvenmeme ve onları potansiyel suçlu görme tarzındaki bakış açısı çok büyük rol oynamakta.. 
 
Türbanlı kızlarımızı şeriatçı olarak damgaladık... Kürtlere daha çok özgürlük verilmesini savunanları pkklı terörist ilan ettik. Ülkesini ve vatandaşını seven ve onları korumak isteyen milliyetcilerimizi faşist diye damgaladık... Sosyal demokratlarımızı ileride stalin gibi katliamlar yapacak gizli sosyalistler olarak gördük... Bireyin özgürleşmesi ve ülkemizin daha zengin bir ülke olması konusunda mücadele veren liberalleri amerikan uşağı satıcılar olarak damgaladık... 
 
Aslında başımıza ne gelirse bu zihniyet yüzünden geliyor... sitede bir tarafdan bu zihniyetle mücadele yapılırken diğer tarafdan bu zihniyetin ürünü olan yasakcı bir sansür uygulamasının yapılması tezat bir durum ortaya çıkarıyordu.... Bu tezatlığı ortadan kaldırdığın için teşekkürler...  
Bir ülkenin özgürleşmesi ancak ve ancak önce bireyin kendisini özgürleştirilmesiyle sağlanabilir... Ben özgürlükçü değilim ama başkaları özgürlükçü olsun zihniyetinde olursak özgürleşme süreci de yavaş ilerler...Devleti oluşturan bireyler, halkın içinden geleceğine göre halkı oluşturan bireyler nekadar özgürlükcü olursa devlet de okadar olur... 
 
Bu anlamda attığınız adımın herkes için örnek teşkil edeceğine ve serbestlik yolunda herkesin özeleştiri yapmasına vesile olacağını umuyorum... 
 
Not:İstanbulda değilim çok uzaklardayım çok... Eğer oralara yolum düşerse ofisinizi basıcam ..baskından önce haber veririm merak etme :)

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

Sansürü kaldırdık,ilk yorum bizden olsun

Yazan:: Alper Akalın (Misafir) Tarih: 12-08-2008 19:23

Sansürü kaldırdık,ilk yorum bizden olsun

Yazan:: Alper Akalın (Misafir ) Tarih: 12-08-2008 19:23

Çok harika bir eleştiri:) 
 
Katılıyorum, bizi bizim koyduğumuz fotoyla vurdun Ateist Türk.. 
 
Açıkçası geçmişte bir iki üzücü olay yaşadığımız içi böyle bir önlem almıştık ama hadi bir deneyelim bakalım.. 
 
ilk sansürsüz yorumu ben atıyorum.. 
 
hayırlı olsun.. 
 
teşekkürler feedback icin ateist türk.. 
 
edit: istanbuldaysan, buluşsak fena olmaz, sni yakından tanımak isteriz hareket olarak.. 
 
emailim: [email protected]

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

Pankarttaki söz ve sitenin formatı

Yazan:: AteistTürk (Misafir) Tarih: 12-08-2008 17:29

Pankarttaki söz ve sitenin formatı

Yazan:: AteistTürk (Misafir ) Tarih: 12-08-2008 17:29

Resimdeki pankartta şu yazıyor.. 
 
"GÜVENLİK İÇİN ÖZGÜRLÜĞÜ KURBAN EDENLER , İKİSİNDEN DE MAHRUM KALMAYA MAHKUMDUR..." çok doğru bir söz... Çünkü güvenlik önlemlerinin arttırılması özgürlüklerin yok edilmesi sonucunu doğurur.. Özgürlüklerin yok edilmesi ise insanları suç işlemeye iter ve güvenlik daha çok riske girer... İşte bu sebeple insanoğlunun özgürlüğe şans vermekten başka şansı yoktur...Buradan site formatına geçicem..  
 
Dikkat ettiyseniz sitede günde 3-4 mesaj ya çıkıyor ya çıkmıyor.Açıkcası ben bunu yazıların yayınlanmasındaki sansür sistemine bağlıyorum...  
 
Hristiyanların daha yeni doğmuş bebekleri günahkar ilan etmesi gibi bizler de site yorumcuları olarak suç işleme potansiyeli yüksek yorumcular olarak görülüyoruzki yorumlarımız anında yayınlanmıyor... Sizce bu sansür , daha suç işlemeden bizleri birer suçlu konumuna sokarak hukukun özüne aykırı bir duruma yol açmıyormu? 
 
Yorumlar için değil ama sadece sitede yayınlanacak makaleler için bir editasyon yapılsa (sadece sitenin amacı doğrultusunda yazıların çıkması için) yorumcular olarak daha hızlı yorum yapma ve diğer yorumcularla daha hızlı iletişim kurma şansı bulacağız.. böylece hem siteye hareket gelecek ve yorum sayısı artacak hemde bizler potansiyel suçlu olmaktan kurtulmuş olacağız... Suç ve hakaret içeren yorumlar, yayınlandıktan sonra da düzenlenebilir...  
 
Unutmayalımki; 
 
"GÜVENLİK İÇİN ÖZGÜRLÜĞÜ KURBAN EDENLER , İKİSİNDEN DE MAHRUM KALMAYA MAHKUMDUR..."

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

Sosyal Devlet mi, Popülist Devlet mi?

Yazan:: BULUT (Misafir) Tarih: 11-08-2008 06:27

Sosyal Devlet mi, Popülist Devlet mi?

Yazan:: BULUT (Misafir ) Tarih: 11-08-2008 06:27

Türkiye ekonomisi, AKP iktidara gelene kadar, "SOSYAL DEVLET" uygulamaları adına hiçbir zaman bu kadar mağdur edilmemiştir. İşte AKP iktidarında başlayan ya da daha önceden de var olan, SOSYAL DEVLET e ait uygulamalı örnekler: 
 
Türkiye Cumhuriyeti evsizlere ev yapar: Her fırsatta yazıyorum, bu TOKİ denilen ve ne işe yaradığı belli olmayan idari kurumu. Artık ben de sıkıldım, acaba ne zaman bitecek bu bela diye sürekli bekliyorum, ama bende hiç bitmeyecekmiş gibi bir intiba bırakan örnekleri maalesef her köşe başında tekrar tekrar görüyorum: Tabelasında "TOKİ toplu konutları" yazan inşaat alanları.  
Evsizlere, fakirlere ev edindirmek uğruna, inşaat sektöründeki özel teşebbüsü ve kira sektörünü bitirmenin anlamı nedir? Bunun ekonomiye kısa, orta ve uzun vadede herhangi bir faydası var mıdır? HAYIR, YOKTUR.  
Peki, amaç nedir?  
Amaç, popülizmdir. AKP, "yoksul kesimin yanındadır" imajı vermektir. Bu uygulama "bakın, biz sizi unutmuyoruz, sizi kira öder gibi ucuza ev sahibi yapıyoruz, siz de seçim dönemi bizi unutmayın" demektir. Ama sırf bu popülizm uğruna piyasa ekonomisini alt üst etmek, özel teşebbüse darbe vurmak, inşaat ve konut ekonomisini bitirmek ne kadar akılcıdır? 
Şimdi bir de yeni moda başladı: TOKİ'nin stadyum yapamayan takımlara stadyum yapması, eğlence merkezi olmayan şehirlere eğlence merkezi yapması(Yakın gelecekte, Ankara'ya Disneyland benzeri bir eğlence merkezi yapılması planlanıyor. İlk ihale geçtiğimiz günlerde yapıldı ancak teklif verecek bir şirket çıkmadığı için sonuçsuz kaldı. Tabi hemen TOKİ bu işe burnunu soktu ve ihaleyi alacak şirkete inşaat yapımında yardım sözü verdi). 
 
Türkiye Cumhuriyeti işsizlere iş bulur: Ne işe yaradığı belli olmayan ve bugüne kadar herhangi bir fayda sağladığı görülmemiş olan diğer bir hantal kurumda Türkiye İş Ve İşçi Bulma Kurumu'dur.  
Bugüne kadar ülke ekonomisine sağladığı katkı ile bütçeden bu kurma aktarılan paralar karşılaştırıldığında ekonomimizden alıp götürdükleri ile eminim ki pasif ve işe yaramaz bir kurum olduğu görülecektir.  
Aslında aktif bir kurum olsa dahi devletin işçi ve işverenin arasına girmesi ve bu iki tarafın iradelerine müdahil olması tamamen yanlıştır. Çünkü iş akdi, şekle bile bağlı olmayan ve tamamen tarafların kendi iradeleri ile yaptıkları bir bağıttır. 
 
Türkiye Cumhuriyeti her isteyene yeşil kart verir: Verir ki, devletin kaynakları daha iyi yağmalanabilsin. 
Herkes ama herkes istediği an bir yeşil kart sahibi olabilir bu memlekette. Hatta gözü doymayanlar için birden fazla yeşil kart verilmesi dahi mümkündür.  
Ama hiç kimse bu yeşil kart uygulamasının sosyal güvenlik sisteminde açtığı kapanmaz yaraları düşünmez. 
 
Türkiye Cumhuriyeti bedava ekmek, erzak, kömür ve otobüs bileti dağıtır: Ankarada yaşadığım için biliyorum, Büyükşehir Belediyesi, her gün yüz binlerce kişiye bedava ekmek, yılın belli dönemlerinde on binlerce kişiye bedava erzak ve kömür ve yine her yıl yüz binlerce kişiye bedava otobüs bileti dağıtmaktadır.  
İnsanlar devlet tarafından açıkça bedavacılığa ve çalışmadan kazanmaya yönlendirilmektedir. 
Yine tecrübe ile sabittir ki; bu bedava ekmeği, erzakı, kömürü, otobüs biletini alanların çoğu (hatta hemen hemen hepsi) zaten tüm bu ürünleri kendi gelirleri ve olanakları ile alım gücüne sahiptirler.  
Yani burada da amaç, yoksullara yardım değildir. Amaç, yine popülizmdir. 
 
Bu komik "SOSYAL DEVLET" uygulamalarının, diğer göze batmayan ve çoğunluğun bilmediği, bilenlerin de önemsemediği örneklerini diğer yorum yazılarımda yazmaya devam edeceğim.

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

iyi bari vazgeçmiş!...

Yazan:: afşar (Misafir) Tarih: 11-08-2008 03:25

iyi bari vazgeçmiş!...

Yazan:: afşar (Misafir ) Tarih: 11-08-2008 03:25

Sevgili Kürşat enfes bir tespitte bulunmuş, sağ olsun. 
Ankaraya giden herkes kendini, her konuda kanun uydurmak zorunda hissediyor. Eh, fındıkçısından, tütüncüsüne kadar  Biz de kanun isteriz! deyip de ticaretini öldürmeye çalışan bir millete de en layık vekil bunlar. Gerçi Sayın Sözen vekil mi onu da bilmiyorum ama? 
 
Millet sanıyor ki kanun olmazsa kimse adım atamayacak!. Nerede, ne yiyip ne içmemiz gerektiğinden tuvalet adabına kadar her şeyi kanunlar tarif etmezse deli dana haline geleceğimizi sanıyoruz. Darbecilere kızıyoruz da bizi çocuk sandıkları için; galiba gerçekten o kadar da olgun, yetişkin falan değiliz.

 

» Bu Yorumu Administratore raporla

Yorum Sayısı: 28 / 28



Yorumunuzu ekleyin
İsim
E-mail
Başlik  
Yorum
   Daha sonraki Yorumlar hakkında beni haberdar et
  Güvenlik sorusu,İki Sayının Toplamını Yazınız
W5P         Q2U      
  T    C    1 7   GTT
EAQ   R5I   LU1      
  H    4      E   FO3
HRI         M58      
   
   



mXcomment 1.0.5 © 2007-2009 - visualclinic.fr
License Creative Commons - Some rights reserved
Son Güncelleme ( Pazar, 10 Ağustos 2008 )
 
< Önceki   Sonraki >
design by macroajans